image

image

image

image

image

Advertisements

JOM KE PERPUSTAKAAN!(5)


This slideshow requires JavaScript.

SKETSA:BABAK 5-nILAM

p1:Aduhai! cuba awak tengok markah koko saya.

P2:Amboi, D!

P1: kalau la saya rajin datang perjumpaan dan lebih aktif lagi mesti tak dapat markah rendah macam ni.

P2: Nak wat macamaner.Nasi sudah menjadi bubur.Aktiviti koku untuk tahun ni pun dah nak habis.

P1: kalau la ada cara lain untuk backup markah koku kita kan bagus.

PPS: Jangan risau,saya boleh bantu.Saya cadsangkan awak buatla Nilam

P1 dan P2: Nilam! Apa tu? Macamana kita nak dapat?

PPS:Nilam ialah satu program membaca dimana jika kita membaca 74 buku dan ke atas kita akan mendapat tahap gangsa dan jika lita membaca 144 hingga 215 buku pula kita akan mendapat tahap perak dan jika kita membaca sampai 288 buah buku dan ke atas, maka kita akan mendapat anugerah nilam.

P1:Jadi,ia boleh menambah markah koku saya?

PPS:Mestila boleh,malah memudahkan lagi peluang awak ke universiti.

P1:Eh! Saya naklah!Sampai bila program ni?

PPS:Sampai hujung tahun ni.Jadi,apa tunggu lagi?JOM KE PERPUSTAKAAN!

JOM KE PERPUSTAKAAN!(4)


SKETSA:BABAK 4-fotostat

This slideshow requires JavaScript.

P1 tidak hadir pada hari sebelumnya .Dab tiba-tiba dapat  mengetahui bahawa kelasnya harus menghantar satu contoh karangan pada waktu Bahasa Melayu.

P1: Kenapa tak bagitahu saya semalam?

P2:Awak tak datang.

P1 : Kan boleh sms pada malam tu.

P2: Awak tak tanya.

PPS:Apa yang awak rungsingkan ni?

P1:Kami kena hantar contoh karangan dari buku rujukan pada hari ini jugak.Sudahlah koop pun tak buka lagi.

PPS:Ohh! jangan risau,pusat sumber kita sekarang sudah ada kemudahan fotostat.Murah sajer.//1 helai 10 sen…

P2: bagusla macam tu

PPS: So, apa tunggu lagi,JOM  KE PERPUSTAKAAN!

JOM KE PERPUSTAKAAN!(3)


This slideshow requires JavaScript.

SKETSA:BABAK 3-PERMAINAN DAN BUKU

P1 dan P2 sedang menunggu untuk menghadiri perjumpaan kokurikulum selepas sekolah.Bagi mengisi masa terluang,mereka pergi melepak di Foyer B.

P1: Saya dah puas la berbual…sekarang nat wat per?

P2:Sama la… Entahla.Kalau  la ada perkara yang menarik dan berfaedah yang boleh kita lakukan ,kan bagus?

P1: perjumpaan kita mula lambat lagi.lebih kurang dalam 1 jam lagi..bosan bosan….

PPS:Awak semua bosan ya? Apa kata kalau awak berdua pergi ke perpustakaan.

P2:Perpustakaan? Ada apa di perpustakaan??

PPS:Takkan  awak tak tahu apa yanga da di perpustakaan,mesti tak pernah pergikan…(gelak kecil)Untuk pengetahuan awak berdua, di perpustakaan kita sekarang, sudah dilengkapi dengan pelbagai jenis permainan yang berfaedah lagi menguji minda seperti monopoly,chess,dam,sahibba dan lai-lain.Selain itu, awak berdua boleh membaca buku buku baru di perpustakaan.Bermacam macam jenis buku yang menarik ada di perpustakaan.

P1: bagusnyer! Bestla perpustakaan sekolah kita sekarang..

PPS.Apa tunggu lagi,jomla ke perpustakaan!!

JOM KE PERPUSTAKAAN !(2)


This slideshow requires JavaScript.

SKETSA:BABAK 2-Kemudahan wi-fi

P1: weyh kawan kawan,kerja kursus kita kena hantar hujung minggu nie! Macamana nie??

P2:Itulah masalahnya,maklumat pun tak cari lagi.Perbincangan pun belum mula lagi.Kalau nak wat di rumah saya,memang tak boleh sebab komputer saya rosak.

P3.Rumah saya lagi la tak boleh,sebab saya tak der komputer….

P1:Rumah saya bukannya tak boleh,cuma minggu nie ibu bapa saya selalu sangat keluar.Jadi mereka tidak membenarkan saya membawa kawan datang ke rumah.Macamana nak wat nie..masalah…masalah…

PPS:Jangan risau,masalah awak semua ada jalan penyelesaiannya.

P3:Apa dia?

PPS:Kalau awak semua nak tahu,di perpustakaan kita sekarang sudah dilengkapi dengan kemudahan Wifi.FOC.Free of charge pulak tu.Awak semua hanya perlu membawa laptop sahaja.Selesai masalah!

P1:Wah bagusnya.Kebetulan saya ada laptop.Selain itu,kita boleh berbincang bersama-sama dan memudahkan serta mempercepatkan kerja.

PPS.So,apa tunggu lagi,JOM KE PERPUSTAKAAN!